När man fyller fem så är det klart man måste få en fin lampa till sitt eget nya rum i sin favvo-färg, eller hur?
Min lilla skrutt fyller fem år idag och ikväll ska vi dit och fira.
Ett par converse inhandlades när vi var i USA men ifall de skulle vara för stora nu så är det ju tråkigt att vara fem och inte få någonting tänker jag, så därav denna lampa.
 
 
Först köpte jag mig en rislampa på IKEA.
Sen mättes denna runt mitten och jag klippte ut fina rutor i silkespapper i skruttens favoritfärg.
 
 
Sen limmades dessa rutor på med hjälp av tapetklister. Det gick åt ungefär ingenting så min fem liters burk har ganska så mycket innehåll kvar i sig. Hojta om ni behöver!
 
 
Sen är det bara att hänga upp! Fråga mig inte varför den hänger så snett...
Hoppas att den blir rakare ikväll!
 
 
Jag hittade beskrivningen på äntligen hemma (http://www.tv4.se/%C3%A4ntligen-hemma/klipp/karin-mannerst%C3%A5hl-g%C3%B6r-barniga-rislampor-2231183).

1 kommentarer

Marie

04 Feb 2015 09:49

Åh! Fin! Hoppas att hon blev glad :) Passade skorna? Puss

Svar: hon blev så glad :) men skorna var lite stora! haha. så det var bra med en extra present :) puss!
Lovisa

Kommentera

Publiceras ej