När lutet var bortslipat så var det då dags för såpningen. 
Att såpa på gammaldagssätt med linoljesåpa är lite krävande men ganska enkelt. Det bästa är såklart om man har fina föräldrar som hjälper till. Första gången man såpar ska man ha mycket såpa i vattnet. Så såpar man, skrubbar, sköljer och slutligen torkar upp. Vi köpte oss en våtdammsugare för att göra det hela lite enklare och smidigare iallafall.
 
 
 
Sen upprepar man hela grejen en eller två eller tre gånger till. Plus två-tre gånger per år. Pjuh. Men vet ni? Det är blir så mjuka, lena, varma golv att det inte är klokt. Vill gå barfota här mest hela tiden.
 
 
 
 
Och det är så, mina vänner, man får världens finaste golv.

3 kommentarer

Carro

22 Jan 2015 14:35

Den där tavlan😍

Svar: 😍
Lovisa

Annika

22 Jan 2015 18:19

För mig som var med när golven lades in i början av 70-talet är det fantastiskt att se vad fint ni gör det! Jag blir så glad :-) Och imponerad. Visst är det härliga golvplankor

Svar: Åh vad glad jag blir att du skriver Annika! Och vad glad jag blir över det du skriver :) när vi kommit lite mer iordning får ni komma förbi och titta!
Lovisa

Elin

25 Jan 2015 16:45

Ä L S K A R det!

Svar: :)
Lovisa

Kommentera

Publiceras ej